středa 19. listopadu 2014

Report a fotky z IX. Rally Vyškov 16.listopadu 2014

Sezóna 2014 byla definitivně ukončena minulou neděli - 16.listopadu na vyškovském dopravním hřišti. Tradiční podzimní soutěž přinesla nejednu novinku.

Kromě nové kategorie vozů s pohonem jedné nápravy (2WD) se tentokrát startovalo v intervalu 30 vteřin místo jedné minuty, jako tomu bylo dříve. Musím říci, že mě tento systém vyhovuje více. Až reálná zkušenost ukáže, jak bude novinka fungovat u náročných lesních soutěží, kde je start vzdálen od depa mnohdy několik minut cesty, nebo pak v případě "párových" závodů. Při párovém závodu vždy jezdce následuje párový kolega, který po jezdci opravuje případná poškození na trati (posunuté značení apod.), způsobená závodníkovou ukrutně dravou jízdou :-) V areálu dopravního hřiště, se startem pár kroků od technického zázemí, nebyl častější start vůbec žádný problém. Naopak mě to drželo mnohem více v pozornosti a to po celou dobu závodu.

O lepší pozornosti hovoří dva nečekané úspěchy - desáté a patnácté místo ve čtvrté a páté rychlostní zkoušce. Ve zmíněných rychlostních testech došlo patrně k ideální kombinaci soustředění / vlhkost povrchu / přilnavost pneumatik / stav baterie / můj stav... je toho mnoho, co se na takovém výsledku vždy podílí. V dalších RZ začal asfalt po ustalém deštíku znatelně osychat a zvolené obutí Pirelli od HPI se rozhodlo ukluzovat. Do hry se zapojily i další faktory, jako jsou únava, přílišná snaha udržet tempo, horší odezva auta kvůli nasazení staršího akumulátoru (mimochodem, asi to byla jeho poslední štace). atd., čímž šly následující výkony bohužel dolů.

Finálním výsledkem je tedy 18.místo v IX. Rally Vyškov a výsledné 19.místo v celkovém hodnocení ročníku 2014 RC Rally Brno, což je můj dosavadní nejlepší výsledek. Přispěl k tomu bezesporu i nový systém bodování, v němž nyní bodují všichni jezdci, kteří úspěšně dokončí závod. Tento systém mi přijde spravedlivější vůči těm, kteří vždy poctivě absolvovali většinu závodů, ovšem pravidelně se umisťovali pod bodovanou hranicí.

IX. Rally Vyškov byl v každém případě skvělým závodem s devíti dlouhými a nadupanými rychlostními testy. Následuje zimní pauza s tradiční náplní - generálka závodní techniky, drobné opravy a výměny opotřebovaných součástí. Zda se v roce 2015 vydá URA:MOTOR na tratě RC Rally Brno s nějakou novou karoserií, to zatím slíbit nemůžu. Můžu však slíbit, že udělám vše možné, aby se příští rok moje auto ocitlo opět na startovce RC Rally Brno - již po sedmé :-) Už se těším!

Fotky od Jakuba Koneckého zde
Napište k článku Váš komentář...
Chcete k tomuto článku něco dodat?
Máte jinou zkušenost, nápady, postřehy?
Napište nám, děkujeme!