O týmu

Viz také NÁŠ TÝM: Jak to všechno začalo?

2009
URA:MOTOR je tým sportovních modelářů, závodících s rádiem řízenými modely rally speciálů v měřítku 1/10. Náš tým vznikl na počátku roku 2009. Podnětem pro jeho vznik byl propuknuvší zápal Jiřího Neuderta alias UPEERa pro RC Rally. Prakticky "na inzerát" se tenkrát na pozici týmové dvojky přihlásil Pavel Panáček alias MUDMAN, který v týmu funguje, společně se zakládajícím Jirkou Neudertem, po celou dobu týmové historie. V sestavě Upeer a Mudman absolvoval náš tým svoji první závodní sezónu v roce 2009 v šampionátu Rally Brno s modely vozů Citroen Xsara Kit Car.


2010
Druhá sezóna přinesla pro URA:MOTOR nemalé změny. Aktualizovaná pravidla šampionátu umožnila sestavení tzv. A týmu a B týmu. Přibyli tak dva noví členové - Láďa Král a Broňa Nejedlý. Týmové vozy doznaly zásadní změny - Citroeny vystřídala karoserie Subaru Impreza STI 2009, která dostala označení "Neon" dle své designové úpravy. Na prvním podniku 2010 se tak na start židlochovické Ishinami Rally postavily tři bílé a jedna stříbrná "Neon" Impreza. Bohužel to byl zároveň i poslední závod, kdy se tým sešel v celé této sestavě. Pracovní povinnosti v případě Broni a rodinné povinnosti v případě Ládi nakonec zapříčinily zachování jezdců pouze ve složení z předchozího roku, a to ne vždy kompletním. Pravidla Rally Brno v tento rok umožňovala hostování samostatných jezdců. Náš tým přijal nabídku Petra Pavláta na "záskok" za chybějící týmové závodníky.


2011
Třetí závodní sezóna přivedla k našemu týmu nového jezdce Roberta Topinku. Robert závodil již v předchozím roce jako jednotlivec. URA:MOTOR jeho nabídku uvítal - změna bodování pro rok 2011 si o nasazení třetího jezdce přímo říkala. Náš tým tak mohl v roce 2011 nasadit do každého z osmi závodů vždy nejméně dva jezdce. Všichni tři závodníci v této sezóně dosti zásadně obměnili svoji techniku a na jejich nové podvozky byly připevněny karoserie Suzuki SX4 WRC 2011 RB.


2012
V pořadí již čtvrtý rok historie našeho týmu staví na zkušenostech z předchozí sezóny 2011. Složení jezdců Jiří Neudert, Robert Topinka a Pavel Panáček zůstává zachováno. Technika by se u žádného z jezdců rovněž neměla zásadním způsobem měnit. Novinkou je však návrat k vozům značky Citroen. Konkrétně verze C4 WRC RB 2012. Písmenka RB znamenala v roce 2011 zkratku pro "Rally Brno", neboť skutečný design tehdejších Suzuki SX4 byl pro soutěž Rally Brno speciálně upraven. V roce letošním pojedou naši jezdci pod barvami Red Bull, které se od skutečného (1/1) speciálu nebudou příliš lišit. Letos tedy "RB = Red Bull" :-)

2013
Do páté sezóny vyrážíme znovu s Citroeny C4 z roku 2012. Rok 2012 osud naší účasti v šampionátu Rally Brno příliš nepřál. Na druhou stranu zůstaly naše speciály z předchozího roku ve skvělé formě a mohou se tak zúčastnit napínavých bojů v rychlostních zkouškách i letos. Sestava jezdců tradičně Jiří Neudert, Robert Topinka a Pavel Panáček.

2014
Sezóna s číslem 6 přinesla zásadní změnu - nestartujeme jako tým. Je tedy možné, že dojde v průběhu roku ke změnám v podobě rozdílných karoserií. Začátek sezóny zahájil Jiří Neudert s upravenou Imprezou 2009, kterou jste měli možnost vidět v týmových barvách v roce 2010. V létě pak tuto karoserii vystřídalo Mitsibishi Lancer EVO 5 v továrních barvách a logem pardubického Autorsportu Gajar.


2015
I v tomto roce zastupuje stáj URA:MOTOR pouze jeden jezdec s pětkovým Lancerem EVO 5. Kromě šampionátu RC Rally Brno společně zavítali i na jeden závod v rámci Moravia Cup RC Rally.
Myšlenky na návrat do startovního pole v podobě týmu zrají po celý rok a cílem pro sezónu 2016 je systavení minimálně dvojice jezdců a výroba nových, týmových strojů. Nechte se překvapit!


2016
V roce 2016 si dopřává náš tým závodní pauzu, čímž ale naše wRC kariéra jistě nekončí. Nabíráme síly na další ročníky! :-)
Napište k článku Váš komentář...
Chcete k tomuto článku něco dodat?
Máte jinou zkušenost, nápady, postřehy?
Napište nám, děkujeme!